Dagbesteding

Dagbesteding Stichting Sterksaam

Stichting Sterksaam staat voor Samen Sterk zorg verlenen voor mensen met een uitdaging. Op onze zorgboerderij bieden wij persoonlijke begeleiding in werk afgestemd op de wensen, mogelijkheden en interesses van onze deelnemers. Hierbij kijken we naar de krachten van de deelnemer en hanteren wij een positieve benadering, met een nadruk op succeservaringen en humor. Wat is jouw kracht? Hoe kunnen we jou helpen om deze krachten nog meer te laten groeien?

Doelgroep

Onze dagbesteding, de Talentenschuur, staat open voor iedereen die het leuk lijkt om op onze boerderij te komen werken. We zijn ervaren in het werken met deelnemers met een (verstandelijke) beperking, maar ook met psychiatrische of psychologische klachten. Onze deelnemers zijn jong, oud, en alles daar tussenin. De een is graag creatief bezig, de ander is vooral bij de dieren te vinden.

Wat bieden wij aan?

Op een boerderij is altijd iets te doen. Ook denken wij graag out-of-the-box en zal er niet snel iets onmogelijk zijn. Er is een moestuin, dieren, en er is de mogelijkheid voor houtbewerking, werken in de keuken en creativiteit.

Werkwijze

Bij Stichting Sterksaam werken wij met een persoonlijk ontwikkelingsplan. Zo werken we actief aan het vergroten van de zelfredzaamheid van onze deelnemers, om hun een gevoel van autonomie en zelfvertrouwen te geven in het dagelijkse leven. Hierbij wordt er gekeken naar de krachten van de deelnemer, hoe deze kunnen worden ingezet op de boerderij en hoe hij/zij hierin kan groeien. Als iets nog moeilijk is, wordt gekeken hoe de vaardigheid stap voor stap uitgebreid kan worden. We werken met kleine stappen, om succeservaringen op te doen en zo het vertrouwen in eigen kunnen te vergroten.

Interesse?

Wij hebben momenteel plek voor nieuwe deelnemers op verschillende dagdelen. Spreekt bovenstaand verhaal je aan en ben je op zoek naar een kleinschalige, vertrouwelijke plek om te werken, waar plaats is voor jou als individu? Stuur een bericht naar info@stichtingsterksaam.nl of bel 0641443710 en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.