Wooninitiatief

inmiddels zit het wooninitiatief vol

Toch interesse, om eventueel op de wachtlijst te komen? Neem dan contact met ons op via info@stichtingsterksaam.nl

SterkSaam biedt ondersteuning
Mensen met een verstandelijke beperking, gewone mensen en toch ook bijzonder. Gewoon omdat zij net als iedereen een plek willen hebben om te leven, te wonen, te werken en te recreëren. Kortom, er behoefte aan hebben een zinvol leven te leiden. Bijzonder omdat zij beperkingen hebben waardoor het een opgave is of kan zijn deze verlangens te verwezenlijken. Hierbij is behoefte aan ondersteuning. In die behoefte menen wij te kunnen voldoen.

Kleinschalig
De boerderij biedt plaats voor het huisvesten van 6 jong volwassenen met een verstandelijke beperking. 24 uur zorg, 7 dagen per week. Hierbij gaan we uit van de eigen kracht van de bewoners en sturen wij aan op mogelijkheden in plaats van beperkingen. Zorg op maat voor elke bewoner, waarbij een team van zelfsturende zorgmedewerkers dag en nacht klaar staat.

Dagbesteding
De bewoners krijgen hun dagbesteding op het terrein van de boerderij en in de nabije omgeving. Om in dagbesteding te voorzien heeft de stichting een uniek concept.

Een belangrijk deel van de visie en onderdeel van dit unieke concept is het tot stand brengen van omgekeerde integratie. Door het houden van kleinvee en activiteiten in o.a. de dagbestedingsschuur wordt dit vormgegeven door middel van dagelijks boodschappen te doen bij de winkels in de buurt, groenten en fruit te halen bij de boer, veel contact met de buurtbewoners, buurtbewoners die met hun kinderen naar de dieren komen kijken, het verspreiden van eitjes, taart, broodjes etc, en diverse werkzaamheden in de tuin van buurtbewoners.

Mail voor meer informatie naar dagbesteding@stichtingsterksaam.nl of klik hier om uw contactgegevens achter te laten.

Ontzorgen
Daarnaast is er ook gelegenheid om te komen logeren. De doelgroep van het logeren zijn de ouders en familieleden van de bewoners van de boerderij.

Hierbij proberen wij de ouders te ont-zorgen door de zorg van het kind over te nemen en de ouders te verwennen door middel van een zelfgemaakt ontbijtje, een appeltaart bij de koffie en een uitgebreide lunch. Dit allemaal gemaakt door het eigen kind, onder begeleiding van de zorgmedewerker. Het ontnemen van de zorg van ouders is in deze vorm uniek en uit onderzoek in de doelgroep is gebleken dat ouders dit als “echt vakantie” zouden ervaren.

De boerderij is een unieke zorg en woonboerderij waar mensen met een verstandelijke beperking een zinvol leven kunnen leiden.